Чи замислювалися ви, як великі компанії успішно керують одразу кількома брендами, пропонуючи різноманітні товари та послуги? Секрет у концепції мультибренд — стратегії, яка може суттєво вплинути на зростання та розвиток вашого бізнесу в Україні.

Що таке мультибренд?
Мультибренд - це форма управління, при якій одна компанія володіє і керує декількома різними брендами. Кожен з цих брендів може мати свою унікальну історію, цільову аудиторію та асортимент товарів. При цьому обидва вони працюють під одним дахом, але орієнтовані на різні групи покупців. широкий ринок та знизити ризики, пов'язані із залежністю від одного бренду.
Функціонування мультибренду ґрунтується на принципах роботи, пов'язаних з ефективним управлінням ресурсами та чітким позиціонуванням кожного бренду. При цьому важливо зберегти унікальність кожного з них, не змішуючи їхню ідентичність. компанії.
Багато міжнародних компаній успішно застосовують мультибрендову стратегію. Вони розуміють, що приклади використання цієї стратегії дозволяють задовольняти потреби різних сегментів ринку, що призводить до збільшення прибутку та зміцнення позицій на ринку.
Основні характеристики мультибренду
Ключові особливості мультибрендової компанії полягають у наступному:
- наявність безлічі брендів, кожен зі своїм унікальним ім'ям та ідентичністю;
- пропозиція різноманітності продуктів або послуг під різними брендами;
- визначення чіткої цільової аудиторії для кожного бренду;
- різне позиціонування брендів, що дозволяє охопити різні сегменти ринку;
- використання цієї стратегії для зміцнення конкурентних позицій.
Мультибренд має свої переваги та недоліки. З одного боку, він дозволяє охопити ширше коло споживачів та диверсифікувати ризики. зважити всі «за» та «проти».
Коли вигідно створювати мультибренд?
Створення мультибрендової структури не завжди виправдане.
- Ви пропонуєте широкий асортимент продукції, розрахованої на різні сегменти ринку.
- Ваша різноманітність цільової аудиторії є широкою за перевагами, стилем життя або фінансовими можливостями.
- Ви плануєте розширення бізнесу на нові ринки або сегменти, де вже є конкуренти з усталеними брендами.
- Вам необхідно протестувати нові ідеї та продукти, не ризикуючи репутацією основного бренду.
- Ви хочете використовувати різні бренди для роботи з різними каналами продажу чи дистрибуції.
Наприклад, якщо ви робите як бюджетні, так і преміальні товари, поділ їх під різні бренди дозволить більш ефективно позиціонувати кожен продукт і досягати цільової аудиторії. Також, якщо ви плануєте вихід на новий ринок, створення нового бренду може допомогти уникнути конкуренції з вже усталеними гравцями.
Мультибренд або монобренд: яку стратегію вибрати?
Вибір між мультибрендом і монобрендом – це стратегічне рішення, яке залежить від багатьох факторів.
Мультібренд, як ми вже обговорили, дає можливість охопити ширший ринок, але потребує великих ресурсів та складного управління. Тому перед вибором стратегії важливо поставити собі кілька ключових питань:
- Яка ваша цільова аудиторія?
- Які у вашої аудиторії потреби та переваги?
- Який підхід буде більш ефективним для конкуренції у вашому сегменті?
- Які категорії товарів ви збираєтеся пропонувати?
- Який ваш бюджет на запуск та підтримку обраної моделі?
Втім, універсальної відповіді на питання, яка стратегія краща, немає. Все залежить від конкретних умов і цілей вашого бізнесу. Можливо, на початковому етапі розвитку ефективнішим буде монобренд, а зі зростанням і розширенням бізнесу можна буде адаптувати мультибрендову модель.